Flyplassen

Plassering

Trysil flyplass,ENTS, finner du rett sør for riksvei 26 ved Sæteråsen, ca.5 km vest for Nybersund.

Velkommen til å benytte plassen!

Trysil Flyplass ligger på kommunal grunn, men er bygget av Trysil Flyklubb som også har driftsansvar.

Operativt

Banelengde 800m ,høyde 1900 ft. baner 15/33. Asfalt bredde 8,5 meter.

Vinter , vår og høst er det særlig viktig å sjekke baneforhold før bruk. Kontakt Magne Kristiansen tlf.91835165. Ved ikke svar , prøv annet nummer oppgitt i kontaktinformasjon.

Bruk i størst mulig grad afaltdekket ved start/landing, taxing og vending!

Vi bruker frekvens 123,5 Mhz. Send blindt i god avstand ute fra plassen.

Sporadisk forekommer det modell- og droneflyging ved plassen. Derfor fint om du før landing også gir deg til kjenne ved å overfly plassen i god høyde.

OBS! Rett øst for plassen ligger vestgrense for Scandinavian Mountains Airport , høyde fra 4000ft. Se info. under.

Trysil Flyklubb selger 100 LL etter avtale!

I 2013 fikk plassen gjennom en storstilt dugnadsinnsats fast dekke i 8,5m. bredde. Parkeringsområdet er også asfaltert. Utenfor asfalten har mye av den opprinnelige grusen fått et stadig bedre grasdekke.

Vi har ikke landingsavgift , men på klubbhytta finner du en kasse med en gjestebok – vi setter pris på en liten hilsen i den!

Scandinavian Mountains Arport

Praktisk info.

Avstand til Trysil sentrum og Trysilfjellet er ca. 11km. Trysil Taxi tlf. +47 62 45 11 90

I gangavstand ,noen få hundre meter unna flyplassen,finner du overnattingsmulighet hos Sæteråsen hytter- og camping.

Vinterstid er det kort avstand til flotte skiløyper.